Federico García Lorca

HIŠA BERNARDE ALBA

Spletno gostovanje SNG Nove Gorice s predstavo: Federico García Lorca: HIŠA BERNARDE ALBA.
Predstava je nastala v koprodukciji z Gledališčem Koper in Dramo SNG Maribor.


Režiserka: Yulia Roschina

Igrajo:
Bernarda, 60 let; Mojca Partljič k. g.
Angustias, Bernardina hči, 39 let: Marjuta Slamič
Magdalena, Bernardina hči, 30 let: Mirjana Šajinović
Martirio, Bernardina hči, 29 let: Tjaša Hrovat
Adela, Bernardina hči, 27 let: Eva Kraš
Amelia, Bernardina hči, 20 let: Nika Rozman k. g.

Prevajalka: Maja Šabec
Avtorici priredbe: Yulia Roschina, Ana Kržišnik Blažica
Dramaturginja: Ana Kržišnik Blažica
Lektor: Srečko Fišer
Scenografinja in kostumografinja: Vasilija Fišer
Avtor glasbe: Branko Rožman
Oblikovalka giba: Ana Pandur
Oblikovalec svetlobe: Jaka Varmuž
Asistent režiserke: Ivan Loboda

TRAJANJE  Predstava traja 1 uro.

POSNETEK UPRIZORITVE: 24. 3. 2021, 20:00
CENA VSTOPNICE: 6 EUR
STREAM & PRODAJA VSTOPNIC: TRETJIODER.SI
Informacije o vstopnicah tudi na naslovu: info@tretjioder.si. ali po telefonu 040 530 244 , vsak delavnik med 14:00 in 16:00 in 1 uro pred predstavo.

δ {O predstavi}

Bernarda Alba, stroga in ukazovalna mati, po smrti svojega drugega moža postane moški v hiši. Svojim petim hčeram po starem običaju zapove osemletno žalovanje ter tesno zapre vrata in naoknice od sonca pregrete podeželske andaluzijske hiše. V črnino odete hčere, nekatere v cvetu mladosti, nekatere že odcvetele, se morajo tako odpovedati vsem stikom z zunanjim svetom in ljubezenskim sanjam, z izjemo najstarejše, ki se zaradi podedovanega bogastva pripravlja na poroko z najlepšim in najbogatejšim moškim v vasi. Mladenič Pepe Romano pa ne razburka življenja samo njej, temveč vsej družini, saj še dvema sestrama zaneti strast, zaradi česar ženska histerija v hiši raste. Medsebojna zavist in sovraštvo ter dinamika nasilja med njimi postanejo pomembnejši od moškega pred hišo, ki je samo sprožilec dogajanja.

Zadnja drama Federica Garcíe Lorce (1898 – 1936), ki jo je ta kultni španski pesnik, dramatik ter vsestranski umetnik iz časa med obema vojnama končal samo nekaj mesecev, predenj so ga na začetku španske državljanske vojne ustrelili falangisti, tvori skupaj s Krvavo svatbo in Yermo poetično »podeželsko trilogijo« tragedij, ki temeljijo na konfliktu med močjo usode in človeškimi strastmi, v njih pa se prepletata dramsko dogajanje in poetična, lirična izpoved. Hiša Bernarde Alba govori o tiraniji moralnih in družbenih zakonov, tradicije in patriarhalne avtoritarnosti, ki uničujejo življenje posameznika, predvsem ženske. Uprizarja razkorak med osebno svobodo in družbeno konvencijo. Boj se ne bije samo med ljudmi, temveč tudi v njih samih, in kakor pravi režiserka uprizoritve Yulia Roschina, je drama »zapis, odtis (notranje) dinamike tistih, ki smo otroci patriarhata. Pred nami in v nas razpira kolektivno rano ločenosti, odtujenosti in odsotnosti ljubezni, topline, mehkobe in nežnosti. Zdi se, da se strogosti, kritičnosti, obsojanju, primerjanju, tekmovalnosti in nenehnemu (notranjemu) nadzoru lahko zoperstavimo le z uporom, tako da 'vrnemo udarec z enako silo', da lahko le tako vstopimo v lastno moč. Vendar uprizoritev v nas prebuja globoko vedenje, da je pot naše (od)rešitve v odpuščanju in da je naša največja moč v nežnosti.«

Foto: Jaka Varmuž