34. Ljubljanski mednarodni filmski festival - LIFFe

34. Ljubljanski mednarodni filmski festival (LIFFe) v APT-u!

Projekcije filmov v sklopu 34. Liffe-a bodo med 8. in 12. novembrom 2023 v Dvorani novomeške pomladi.

Zaradi omejenega števila sedežev naprošamo za predhodne rezervacije vstopnic.

Rezervacije so možne na vstopnice@antonpodbevsekteater.si. Nakup in prevzem vstopnic je mogoč na dan projekcije, eno uro pred začetkom predvajanja, na blagajni APT-a. Cena vstopnice: 6 EUR.

8.11.2023, 18:00 Srečno naključje / Coup de chance, Woody Allen, 93', PREDPREMIERE

Ohcoh0KRvxg

Režija: Woody Allen / Scenarij: Woody Allen / Fotografija: Vittorio Storaro / Igrajo: Lou de Laâge (Fanny Fournier), Valérie Lemercier (Aline), Melvil Poupaud (Jean Fournier), Niels Schneider (Alain Aubert), Grégory Gadebois (detektiv), Guillaume de Tonquédec, Elsa Zylberstein, Anne Loiret, Sara Martins, Arnaud Viard, Jeanne Bournaud, Yannick Choirat, Benoît Forgeard, Emilie Incerti-Formentini, Sâm Mirhosseini, William Nadylam / Država, letnica: Francija, ZDA, 2023 / Trajanje filma: 93 minut / Podnapisi: slovenščina / Jezik: francoščina

Petdeseti film Woodyja Allena je komična refleksija o tem, kako usoda in sreča krojita naša romantična razmerja.

Fanny in Jean sta na zunaj videti kot idealen par. Sta poročena, lepa, poklicno uspešna, medsebojno zaljubljena, za nameček pa živita v čudovitem stanovanju v prestižnem delu Pariza. Toda nekega dne Fanny na ulici po naključju sreča Alaina, nekdanjega sošolca iz srednje šole, ki je bil kot najstnik zaljubljen vanjo in še vedno ne skriva simpatij do nje. Fanny je sprva zadržana, a jo nepričakovano srečanje prisili, da na novo razmisli svojo življenjsko sliko. Ko se z Alainom dobi še drugič in tretjič, se stara prijatelja začneta vse bolj zbliževati.

"Ko sem bil mlajši, je nas, filmske ustvarjalce na začetku poklicne poti, najbolj navduševala evropska kinematografija, vsi francoski, italijanski, švedski filmi. Vsi smo želeli snemati filme, kot so jih Evropejci. Želel sem posneti film z dvema Američanoma, ki živita v Parizu. Pomislil sem, da bo to moj petdeseti film in ker imam tako rad Pariz, ga bom posnel v francoščini. Ne govorim francosko, vendar me to ni motilo, saj so vsi igralci govorili angleško. Imel sem se čudovito in se zatem počutil kot pravi evropski filmski ustvarjalec." (Woody Allen)

O režiserju: Rojen 1935 v Flatbushu, New York. Profesionalno pot je leta 1953 začel kot pisec gegov in šal za televizijo. V časopisih je objavil številne komično-satirične članke, njegovi komediji Don't Drink the Water in Play it Again, Sam sta doživeli velik uspeh na Broadwayu. Doslej je bil štiriindvajsetkrat nominiran za oskarja, prejel pa je štiri: dva za Annie Hall (najboljši režiser in scenarist), po enega pa za Hannah in njeni sestri in Polnoč v Parizu (najboljši scenarij).

8.11.2023, 20:00 Pošast / Kaibutsu / Monster, Hirokazu Kore-eda, 126', PREDPREMIERE

Dr1mOzqYzXI

Režija: Hirokazu Kore-eda / Scenarij: Yuji Sakamoto / Fotografija: Ryuto Kondô / Glasba: Ryuichi Sakamoto / Igrajo: Sakura Ando (Saori), Eita Nagayama (Hori), Soya Kurokawa (Minato), Hinata Hiiragi (Eri), Mitsuki Takahata (Hirona), Akihiro Kakuta (Shoda), Shidô Nakamura (Kiyotaka), Yuko Tanaka (Fushimi) / Država, letnica: Japonska, 2023 / Trajanje filma: 126 minut / Podnapisi: slovenščina / Jezik: japonščina

Nasilen incident na japonski šoli še enkrat več pokaže, da ima resnica več obrazov.

V japonskem mestu v eni izmed stolpnic izbruhne požar. Mati samohranilka Saori in njen sin Minato z daljave opazujeta dogajanje. Deček se kmalu zatem začne vesti nenavadno in iz šole pride užaljen, ker naj bi ga učitelj Hori zmerjal in udaril. O gospodu Horiju se sicer vse bolj širijo slabe govorice, ker naj bi v prostem času zahajal v zanikrn plesni bar. Materi se zdi očitno, da je nekaj hudo narobe in da je učitelj odgovoren za incident, zato se odpravi poiskat odgovore v šolo. A ko se zgodba nato razvije s perspektive matere, nato pa še z vidika učitelja in otroka, vznikne povsem drugačna resnica.

"Zgodba prikazuje incident v zvezi z učenci manjše šole manjšega regionalnega mesta na Japonskem in drobne ognjene iskre, ki ustvarijo velik razdor in razhajanje med tam živečimi ljudmi. Razvoju scenarija sem se pridružil leta 2019, na povabilo producenta Kawamure Genkija. To je bilo, preden je pandemija covida svet obrnila na glavo, vendar me preseneča, kako se je zgodba izkazala za zrcalno sliko razcepa, danes zaznavnega med ljudmi, državami in etničnimi skupinami vsega sveta." (Hirokazu Kore-eda)

O režiserju: Rojen leta 1962 v Tokiu, Japonska. Po diplomi je pri neodvisni hiši TV Man Union posnel vrsto nagrajenih dokumentarcev. Leta 1995 je posnel svoj celovečerni igrani prvenec Maboroshi no hikari in z njim nastopil v tekmovalnem programu beneškega festivala. Mednarodno prepoznavnost mu je prinesel drugi film Po življenju. Njegovi filmi rahločutno obravnavajo ključna življenjska vprašanja, pogosto z otroki v osrednjih vlogah.

9.11.2012, 18:00 Svetlejša prihodnost / Il sol dell'avvenire / A Brighter Tomorrow, Nanni Moretti, 95', PREDPREMIERE

X4PFTqjQKCc

Režija: Nanni Moretti / Scenarij: Francesca Marciano, Nanni Moretti, Federica Pontremoli, Valia Santella / Fotografija: Michele D'Attanasio / Glasba: Franco Piersanti / Igrajo: Nanni Moretti (Giovanni), Margherita Buy (Paola), Silvio Orlando (Ennio), Barbora Bobulova (Vera), Mathieu Amalric (Pierre Cambou), Valentina Romani (Emma), Flavio Furno (Edoardo), Zsolt Anger (direktor cirkusa), Jerzy Stuhr (poljski veleposlanik), Teco Celio (psihoanalitik), Giuseppe Scoditti (mladi režiser) / Država, letnica: Italija, Francija, 2023 / Trajanje filma: 95 minut / Podnapisi: slovenščina / Jezik: italijanščina

Nanni Moretti kakor v svojih najpomembnejših filmih tudi tokrat igra različico sebe kot režiserja, ki se mukoma trudi posneti svoj najnovejši film.

Giovanni je uveljavljen italijanski filmski režiser, ki se pripravlja na snemanje novega filma. Celovečerec bo prikazoval poti madžarskega potujočega cirkusa na gostovanju v Rimu v dneh, ko je Sovjetska zveza vdrla v Budimpešto. Filmski projekt je že na začetku ogrožen, saj se Giovanni spopada z vrsto kriznih okoliščin. Le redkokdo v filmski ekipi je navdušen nad projektom, producent je na robu bankrota, poleg tega pa režiserja po štiridesetih letih zakona zapusti še žena. Giovanni bo moral povsem na novo premisliti svoj pogled na svet, če bo hotel svoje sopotnike peljati bleščeči prihodnosti naproti.

"Giovanni snema film, umeščen v leto 1956, v sovjetsko invazijo na Madžarsko. Trdno verjame v projekt: prepričan je, da je treba povedati zgodbo o tedanji italijanski komunistični partiji in kako je zamudila priložnost za odcepitev od Sovjetske zveze, možnost za neodvisno pot. Toda danes se teh dogodkov nihče ne spominja več, svet se je spremenil in z njim metode snemanja filmov. Medtem ko je Giovanni prepričan, da ustvarja politični film, njegova igralka verjame nasprotno: po njenem Giovanni snema ljubezenski film, vendar se tega ne zaveda. Morda ima navsezadnje prav." (Nanni Moretti)

O režiserju: Rojen leta 1953 v Brunecku, Italija. Leta 1976 je na super osmičko posnel svoj celovečerni prvenec, v osemdesetih pa niz filmov, s katerimi se je uveljavil kot vodilni italijanski cineast svoje generacije. Mednarodni uspeh so mu prinesli filmi, kot sta Dragi dnevnik in April, s Sinovo sobo pa je osvojil tudi cansko zlato palmo. Čeprav je večina njegovih del izrazito intimnih, Moretti z njimi vedno kritično presoja tudi italijansko družbo.

9.11.2023, 20:00 Popolni dnevi / Perfect Days, Wim Wenders, 123', KRALJI IN KRALJICE

HTgWYojq-z8

Režija: Wim Wenders / Scenarij: Takuma Takasaki, Wim Wenders / Fotografija: Franz Lustig / Igrajo: Koji Yakusho (Hirayama), Tokio Emoto (Takashi), Arisa Nakano (Niko), Aoi Yamada (Aya), Yumi Aso (Keiko), Sayuri Ishikawa (Mama), Tomokazu Miura (Tomoyama), Min Tanaka (brezdomec) / Država, letnica: Japonska, Nemčija, 2023 / Trajanje filma: 123 minut / Podnapisi: slovenščina / Jezik: japonščina, angleščina

Čustvena in poetična refleksija na temo iskanja lepote v enoličnosti vsakdana. Nagrada za najboljšega igralca na festivalu v Cannesu.

Hirayama je moški srednjih let, ki v Tokiu opravlja službo čistilca javnih stranišč. Možakar se vsak dan vozi po mestu, v svojem avtu posluša glasbo, nato pa se na vsaki postojanki preobleče, pripravi čistilne pripomočke in opravi svoje delo. Vendar pa za Hirayamo delo ni zgolj dolgočasna rutina. Med malico venomer bere knjige, fotografira naravo in opazuje preproste trenutke življenja. A kdo je zares Hirayama? Šele zaporedje nepričakovanih srečanj razkrije ozadje njegove zgodbe.

"Če ponovitev samo po sebi živite kot ponovitev, postanete njena žrtev. Če vam uspe živeti v trenutku, kot ga še nikoli poprej ne bi živeli, postane nekaj povsem drugega. Umetna obrt na Japonskem ima povsem drugačno tradicijo in še vedno živi drugače kot obrti v naši zahodni kulturi, kjer hitro in dramatično izginjajo. Res je škoda." (Wim Wenders)

O režiserju: Rojen leta 1945 v Düsseldorfu. Je pomembna osebnost novega nemškega filma v sedemdesetih letih in avtor številnih evropskih filmskih klasik, kot so Pariz, Teksas, Nebo nad Berlinom, Zgodba iz Lizbone, Buena Vista Social Club in Pina. Za svoje dokumentarce je bil trikrat nominiran za oskarja.

10.11.2023, 17:45 Kopenhagen ne obstaja / Copenhagen Does Not Exist, Martin Skovbjerg, 109', JADRANSKA MREŽA 

Bdka5NvWjKw

Režija: Martin Skovbjerg / Scenarij: Eskil Vogt / Fotografija: Jacob Moller / Igrajo: Jonas Holst Schmidt (Sander), Angela Bundalovic (Ida), Zlatko Burić (Porath), Vilmer Trier Brogger (Viktor), Christopher Laesso (Marcello), Ella Schartner (Amalie) / Država, letnica: Danska, 2023 / Trajanje filma: 109 minut / Podnapisi: slovenščina / Jezik: danščina, srbščina, švedščina

Nenavadna mešanica trilerja in meditativne drame, v katerem nam ozadje skrivnostnega izginotja mladega dekleta razkrivata njena fant in oče, ki se zapreta med štiri stene - prvi z namenom, da se izpove, drugi v pričakovanju dojetja, zakaj je izginila njegova hčerka.

Mlada ženska po imenu Ida izgine brez sledu. Ko tri mesece po izginotju še vedno ne najdejo trupla, se njenemu očetu porodi nenavadna ideja: Idinemu fantu Sanderju predlaga, da se skupaj umakneta v prostorno prazno stanovanje in se pogovorita, kaj se je v resnici zgodilo. Sander privoli in v naslednjih dneh se skozi mešanico zasliševanja, izpovedi in nekakšne psihoterapije razkrije skorajda srhljiva zgodba o mladih zaljubljencih, ki sta se - že veliko pred skrivnostnim izginotjem - odločila za večini povsem nerazumljivo življenje, saj sta se, čeprav sta stanovala sredi velemesta, zavestno povsem izolirala od zunanjega sveta.

"Ženski lik vidimo zgolj skozi Sanderjeve oči, kar pomeni, da nikoli zares ne uzremo nje same kot resnične osebe. Ko ljudje umrejo, postanejo zgodba. Zgodba, ki se z vsakim pripovedovanjem spremeni. Želel sem vizualno upodobiti, kaj se zgodi, ko nekdo začne dvomiti v vaše zgodbe. Vaši spomini in zgodbe se spreminjajo. Sander o njej želi naslikati čudovito podobo. Potem pa se počasi začne odpirati za vse slabe stvari o njej, ki bi prav tako lahko bile resnične." (Martin Skovbjerg)

O režiserju: Rojen leta 1980 na Danskem. Najprej se je uveljavil kot glasbenik in je še vedno član elektronskega tria Av Av Avje. Začel je snemati glasbene spote za priznane umetnike, nato se je lotil režije TV-serij in pozneje filmov, s katerimi je, čeprav ni obiskoval nobene priznane filmske šole, dosegel prepoznavnost doma in na tujem. Danes deluje kot režiser, montažer in glasbeni producent.

10.11.2023, 20:00 Varuhi formule  / Čuvari formule / Guardians of the Formula, Dragan Bjelogrlić, 119', PREDPREMIERE

qKg3XzPHStY

Režija: Dragan Bjelogrlić / Scenarij: Vuk Ršumović, Ognjen Sviličić, Dragan Bjelogrlić / Fotografija: Ivan Kostić / Igrajo: Alexis Manenti (prof. Mathé), Radivoje Bukvić (Dragoslav), Lionel Abelanski (dr. Jame), Jérémie Laheurte (Schwarzenberg), Olivier Barthelemy (Derval), Anne Serra (Odet Dragi), Predrag 'Miki' Manojlović (Pavle Savić), Dragan Bjelogrlić (Leka Ranković), Alisa Radaković (Rosa), Ognjen Mićović (Života), Jovan Jovanović (Radojko), Maja Čampar (Vera) / Država, letnica: Srbija, Slovenija, Severna Makedonija, Črna gora, 2023 / Trajanje filma: 119 minut / Podnapisi: slovenščina / Jezik: francoščina, srbščina

Uprizoritev dogodkov neposredno po dolgo zamolčani nuklearni nesreči v srbski Vinči, ki so pripeljali do prelomnega izuma v medicini.

Oktober leta 1958. Hladna vojna je na vrhuncu. Delo priznanega pariškega zdravnika Mathéja z inštituta Curie v Parizu prekine nenaden prihod šestih jugoslovanskih znanstvenikov, ki so bili v poskusu sestavljanja atomske bombe izpostavljeni radioaktivnemu sevanju. Mathé je zgrožen, ker mora pomagati ljudem pri ukvarjanju z orožjem, ki bi lahko uničilo svet. Vseeno prevlada njegov humanistični značaj in ker za njihovo stanje ni zdravila, predlaga revolucionaren eksperiment - prvo transplantacijo kostnega mozga v zgodovini. Ali gre za tvegan eksperiment na človeških bitjih ali za iskreno željo pomagati soljudem z druge strani železne zavese?

"Svet je ideološko razcepljen. Svet je gospodarsko razdeljen. Spet smo na robu velike vojne. Rešita nas lahko samo človečnost in empatija. V filmu sem raziskoval, kako formula smrti lahko postane formula življenja." (Dragan Bjelogrlić)

O režiserju: Rojen leta 1963 v Opovu, Srbija. Igralski debi je imel že pri petnajstih letih v filmu Boško buha (1978). Od tedaj je postal eden največjih in najbolj priljubljenih srbskih igralcev. Od leta 2012 je dejaven tudi kot režiser. Njegovi trije filmi so prodali več kot 2,5 milijona vstopnic in bili sprejeti na več kot stotih mednarodnih festivalih.

11.11.2023, 17:45 Priscilla  / Priscilla, Sofia Coppola, 113', PREDPREMIERE

DBWk6BohVXk

Režija: Sofia Coppola / Scenarij: Sofia Coppola, Sandra Harmon (knjiga/book), Priscilla Presley (knjiga/book) / Fotografija: Philippe Le Sourd / Glasba: Phoenix / Igrajo: Cailee Spaeny (Priscilla), Jacob Elordi (Elvis), Ari Cohen (Captain Beaulieu), Dagmara Dominczyk (Ann Beaulieu), Tim Post (Vernon Presley), Lynne Griffin (babica »Dodger«), Dan Beirne (Joe), Rodrigo Fernandez-Stoll (Alan), Dan Abramovici (Jerry), Matthew Shaw (Charlie) / Država, letnica: ZDA, Italija, 2023 / Trajanje filma: 113 minut / Podnapisi: slovenščina / Jezik: angleščina

Sofia Coppola nam zgodbo Elvisa Presleyja predstavi skozi oči njegove izbranke Priscille in s tem prikaže drugo plat ameriškega mita o kralju rock'n'rolla.

Leto 1959. Priscilla Beaulieu ima štirinajst let in z družino živi v Wiesbadnu v Nemčiji. Nekega dne prejme povabilo na zabavo Elvisa Presleyja, ki v bližini služi vojaški rok. Med glasbenim zvezdnikom in prikupnim dekletom hitro preskočijo iskrice. Elvis jo na nezadovoljstvo njenih staršev želi videti vsakič znova. Stran od oči javnosti se med njima razvije več kot zgolj ljubezen. Elvis Priscilli zaupa vse svoje strahove in upe, pa čeprav se mora zaradi končanja vojaščine kmalu vrniti v ZDA. Priscilli obljubi, da ji bo ostal zvest in da jo bo kljub njeni mladoletnosti poskušal spraviti v svoj Graceland.

"Ganili so me spomini Priscille Presley o izkušnji mlade ženske v Gracelandu. Poskušala sem ujeti njeno doživljanje vstopa v Elvisov svet ter navsezadnje izstopa in iskanja lastne življenjske poti. Zame kot umetnico je pomembno brez sodbe svet prikazati skozi oči lika. Od nekdaj me zanimajo vprašanja identitete, delovanja in preobrazbe. Film raziskuje, kako Priscilla postane svoja lastna oseba, kaj ženskost pomeni njej in generaciji za njo." (Sofia Coppola)

O režiserki: Rojena leta 1971 v New Yorku. Hči Francisa Forda Coppole. Avtorica scenarijev, režiserka, igralka in producentka. Za svoja dela je prejela nekaj prestižnih nagrad: leta 2004 oskarja za najboljši izvirni scenarij za Izgubljeno s prevodom, 2010 pa še zlatega leva v Benetkah za Tam nekje.

11.11.2023, 20:00 Pankrt / Bastarden / The Promised Land , Nikolaj Arcel, 127', PREDPREMIERE"

OzL9UPxDjvc

Režija: Nikolaj Arcel / Scenarij: Nikolaj Arcel, Anders Thomas Jensen / Fotografija: Rasmus Videbaek / Glasba: Dan Romer / Igrajo: Mads Mikkelsen (Ludvig von Kahlen), Amanda Collin (Ann Barbara), Gustav Lindh (Anton Eklund), Kristine Kujath Thorp (Edel Helene), Soren Malling (Paulli), Magnus Krepper (Hector), Jacob Lohmann (Trappaud), Lise Risom Olsen (Kirstin), Thomas W. Gabrielsson (Bondo), Morten Hee Andersen (Johannes Eriksen), Felix Kramer (Balzer), Simon Bennebjerg (Frederik De Schinkel) / Država, letnica: Danska, Švedska, Norveška, Nemčija, 2023 / Trajanje filma: 127 minut / Podnapisi: slovenščina / Jezik: danščina

Zgodovinska drama z Madsom Mikkelsonom o težavnem naseljevanju prostrane danske pokrajine v 18. stoletju.

Leta 1755 se obubožani stotnik Ludvig Kahlen odpravi v neizprosno, domala nenaseljivo pokrajino z navidez nemogočim ciljem. Tam želi v imenu kralja postaviti novo kolonijo. V zamenjavo pričakuje tisto, po čemer hrepeni že vse življenje: da bi z uglednim nazivom splezal višje po družbeni lestvici. Vendar pa kruti lokalni upravnik Frederik de Schinkel trdi, da zemlja pripada njemu in ne kralju. Ko de Schinkel izve, da je njegova služabnica skupaj z možem prebegla h Kahlenu, začne kovati maščevanje. A Kahlen je neustrašen in se spusti v boj, s katerim ne žrtvuje le svojega življenja, ampak tudi življenje razširjene družine, ki je zrasla okoli njega.

"Ko me je pred nekaj leti popolnoma preoblikovala izkušnja očetovstva, sem svoje prejšnje filme zagledal z novimi očmi. Čeprav sem na svoje delo ponosen (vsekakor večinoma!), odraža pogled človeka z enim samim ciljem: strastno predanostjo ustvarjanju zgodb in umetnosti ..., vendar ne prav veliko drugega. Film Pankrt se je porodil iz te eksistencialne inventure in je moj daleč najbolj oseben film doslej. /.../ Želel sem povedati veličastno, epsko zgodbo o tem, kako naše ambicije in želje neizogibno spodletijo, če so edino, na kar stavimo. Življenje je kaotično; boleče in neprijetno, lepo in izjemno, ter se pogosto izmakne našemu nadzoru." (Nikolaj Arcel)

O režiserju: Rojen leta 1972 v Köbenhavnu, Danska. Prvenec Kraljeva igra je posnel leta 2004. Kot soscenarist se je podpisal pod film Dekle z zmajskim tatujem (2009), za katerega je bil nominiran za nagrado bafta. S filmom Kraljevska afera je osvojil srebrnega medveda na Berlinalu in bil nominiran za oskarja. S temi uspehi je postal eden najbolj iskanih scenaristov in režiserjev v Skandinaviji.

12.11.2023, 18:00 Niti besede  / Kein wort / Not a Word, Hanna Slak, 87', PREDPREMIERE

oRffGCrvuCI

Režija: Hanna Slak / Scenarij: Hanna Slak / Fotografija: Claire Mathon / Igrajo: Maren Eggert (Nina), Jona Levin Nicolai (Lars), Maryam Zaree (Barban), Juliane Siebecke (Julianne), Marko Mandić (Julijan), Mehdi Nebbou (Alex Goff), Gina Haller (ga. Gyami), Yura Yang (Yura) / Država, letnica: Nemčija, Slovenija, Francija, 2023 / Trajanje filma: 87 minut / Podnapisi: slovenščina / Jezik: nemščina, francoščina

Hana Slak zgodbo o travmatični najstniški izkušnji, ki postavi na preizkušnjo odnos med materjo in sinom, ob impresivni Mahlerjevi glasbi pulzirajoče stopnjuje vse do silovitega finala.

Ko Nina izve, da se je njen najstniški sin Lars poškodoval v šoli, se znajde pred dilemo: naj pusti vaje z orkestrom in se za nekaj dni posveti svojemu sinu, čeprav bo s tem ogrozila svojo uspešno kariero? Odločitev, ki jo sprejme, je kompromis: za pet dni zapusti München in Larsa odpelje na otok v zahodni Franciji, kjer običajno preživljata poletne počitnice. Tam Nino preganjajo Mahlerjeva glasba in strahovi, da bo zaradi odsotnosti izgubila vse, za kar se je dolga leta trudila, Lars pa postaja vse bolj razdražljiv in se zapira sam vase. Konflikti se množijo, teža neizrečenih besed in zamolčanih skrivnosti je vse hujša. Je bil Lars v šoli priča nasilnemu dogodku?

"S posebno občutljivostjo gledam na spopadanje s posledicami nasilja. Incident, ki se me je dotaknil, je bil povezan z obravnavanjem nasilne smrti otroka v moji berlinski soseski. Razen vsiljivih tabloidov ni bilo opaznejših poskusov spregovoriti o tem. Videla sem šolarje brati novice o tem v rumenem tisku, zaradi česar sem se spraševala: Kako predelajo takšne informacije? Ali puščajo sledi, brazgotine?" (Hanna Slak)

O režiserki: Rojena 1975 v Varšavi, Poljska. Leta 2003 je diplomirala na ljubljanski AGRFT. Kot slovenska režiserka, scenaristka in multimedijska umetnica, ki živi v Berlinu, se je uveljavila s samosvojim izpovednim slogom, ki ga izraža v kratkih eksperimentalnih, dokumentarnih in celovečernih igranih filmih. Ob številnih domačih in mednarodnih nagradah je bil njen tretji igrani celovečerec Rudar pred šestimi leti izbran za slovenskega kandidata za tujejezičnega oskarja.

12.11.2023, 20:00 Okus strasti / The Taste of Things, Tran Anh Hung, 135', PREDPREMIERE

cKKCGtoIOVY

Režija: Tran Anh Hung / Scenarij: Tran Anh Hung / Fotografija: Jonathan Ricquebourg / Igrajo: Juliette Binoche (Eugénie), Benoit Magimel (Dodin), Emmanuel Salinger (Rabaz), Patrick D'Assumçao (Grimaud), Galatea Bellugi (Violette), Jan Hammenecker (Magot), Frédéric Fisbach (Beaubois), Bonnie Chagneau-Ravoire (Pauline), Jean-Marc Roulot (Augustin), Yannik Landrein (Paulinin oče), Sarah Adler (Paulinina mati) / Država, letnica: Francija, 2023 / Trajanje filma: 135 minut / Podnapisi: slovenščina / Jezik: francoščina

Film, v katerem priprava hrane in gurmanska strast nista zgolj obstransko opravilo, temveč osrednje gonilo pripovedi, s katerim liki izražajo medsebojno naklonjenost in ljubezen.

Leto 1885. Neprekosljiva kuharica Eugenie na idiličnem francoskem podeželju že dvajset let dela za slovitega šefa Dodina. V tem času sta se njuna gastronomska praksa in medsebojno občudovanje postopoma prelevila v romantično razmerje. Njuno sodelovanje vedno znova porodi vsakič nove zamisli za jedi, ki očarajo tudi najbolj priznane kuharske mojstre sveta. Po drugi strani pa se Eugenie nikoli ni želela poročiti z Dodinom, saj še vedno ceni občutek svobode. Možakar se zato odloči, da bo storil nekaj, česar ni še nikoli …

"Brillat-Savarin je prvi napisal delo o filozofiji gastronomije. Čudovita knjiga in čtivo, ki ga ne gre zamuditi. Navdihnila je velik del mojega filma. Izvemo, kako je v določenem zgodovinskem trenutku Francija vzpostavila red v gastronomiji. Francozi so bili tisti, ki so opredelili, da je jed treba pripraviti na prav določen način. Francozi so predpisali, kako pripraviti pogrinjek, kateri jedilni pribor in kozarci ustrezajo določeni jedi. Francozi so uveljavili spajanje okusov z dopolnjevanjem določene jedi z njej najprimernejšim vinom. /.../ Ni naključje, da se je francoska gastronomija ohranila kot vodilna sveta." (Anh Hung Tran)

O režiserju: Rojen leta 1962 v Senu v nekdanji Kraljevini Laos v osrednjem Vietnamu. Leta 1975 je z družino emigriral v Francijo, kjer je obiskoval filmsko šolo. S svojimi filmi je osvojil kar nekaj pomembnih lovorik: prvenec Vonj po zeleni papaji mu je prinesel cansko zlato palmo in cezarja za najboljši film, Kolo pa zlatega leva na beneškem festivalu.