Informans VKLJUČENI in IZKLJUČENI

Informans: VKLJUČENI in IZKLJUČENI

Obveščamo vas o predstavitvi letne produkcije APTa za leto 2022, ki je bila 31. januarja 2022 ob 11. uri, v Anton Podbevšek Teatru.

Nastopili so: Sanja Nešković Peršin, Ivana Djilas, Yulia Roschina in Matjaž Berger.

PREMIERNA PRODUKCIJA APTa V LETU 2022:

  1. Skrito (avtorski projekt), koreografija in režija: Sanja Nešković Peršin; koprodukcija Anton Podbevšek Teater in Plesni Teater Ljubljana; v sodelovanju z Muzejem in galerijo mesta Ljubljane in Društvom za umetnost NOT, podprt s strani programa plesne podpore Dis-Tanzen (Republika Nemčija), ki ga financira Neustart Kultur, na pobudo nemške Zvezne vlade za kulturo in medije; (marec 2022).

  1. Levitan {komentirana izdaja}, besedilo: Vitomil Zupan / dramatizacija: Eva Mahkovic, režija Matjaž Berger; koprodukcija Anton Podbevšek Teater in Galerija Božidar Jakac, Kostanjevica na Krki, v sodelovanju s Cankarjevim domom Ljubljana; (maj 2022).

  1. Nevidna ženska, besedilo: Slavenka Drakulić / avtorica priredbe in režija: Ivana Djilas; (oktober 2022).

  1. Krvava svatba, besedilo: Federico Garcia Lorca / dramatizacija: Ana Lasić, režija: Yulia Roschina (november 2022).

Izbor besedil ali kontekstov ali zvrsti za repertoar za leto 2022 je torej nastajal skozi refleksije opisanega: tako imamo na točki režije pred sabo tri avtorice in avtorja, ki so zelo različnih in razlikovalnih gledališki interpretacij in generacij in ki pripadajo plesnemu gledališču {Skrito}, postdramskemu {Nevidna ženska} in dramskemu {Krvava svatba} ter postdramskemu in dokumentatnemu {Levitan}.

Vitomil Zupan in Federico Lorca sta narativnosti, ki na eni strani razpirata uvid v realno dvajsetega stoletja {zapor, seksus, ljubezen, družbeno, jaz, mi, antagonizmi, arhaično}, na drugi pa tekst Slavenke Drakulić odpira specifična vprašanja ženskega diskurza {sodobna časovna prehajanja, staranje, vidnost, izgubljena participativnost v družbi, itd.}; inscenacija Skrito artikulira nevidni {travmatični} proces kinezisa plesočega telesa, ki se konstituira za pogled Drugega, pogled Kulture, itd.

APT

Foto: Luka Gorenčič