FILMSKI TEDEN EVROPE 2019

FILMSKI TEDEN EVROPE 2019

Anton Podbevšek Teater v sodelovanju z Razvojnim centrom Novo mesto 

BOJEVNICA/KONA FER Í STRÍÐ
11. 6. 2019, 20:00

režija: Benedikt Erlingsson / Islandija, Francija, Ukrajina / 2018 / 101 min / angleščina, islandščina, španščina, ukrajinščina

Festivali, nagrade / Cannes (nagrada SACD in nagrada občinstva v sekciji Teden kritike). Festival novega filma, Montreal (najboljša igralka). Valladolid (najboljša igralka). Nagrada nordijskega sveta. Nagrada LUX. Sevilla (nagrada občinstva). LIFFe (nagrada Vodomec).

»Je kaj bolj redkega od inteligentnega feel-good filma, ki ve, kako se s perečimi globalnimi vprašanji spopasti s humorjem in hkrati zadovoljujočim čutom za pravico? Ne iščite več, tu je Bojevnica, Erlingssonovo čudovito islandsko (v odsotnosti boljšega pridevnika), tako rekoč popolno nadaljevanje Zgodb o konjih in ljudeh. /…/ Komentatorji se bodo na vso moč trudili ugotoviti, za kakšne vrste film gre: komedijo, muzikal, socialno dramo, politično korekten tematski film. Bojevnica je vse to razen zadnjega; politična korektnost namreč pomeni enodimenzionalno pridiganje, ki ozkogledo izključuje vsakršen dialog, medtem ko Bojevnica v središče spretno postavi globoko človečnost, na katero lahkotno obesi pomembne teme. /…/ Bergsteinn Björgúlfsson znova dokaže, da je mojster v upodabljanju spokojne lepote islandske pokrajine, izjemno občutljiv za svetlobo /…/ in užitke nepričakovanega.«
– Jay Weissberg, Variety

VSI VEJO/TODOS LO SABEN
12. 6. 2019, 20:00

režija: Asghar Farhadi / Francija, Italija, Španija / 2018 / 132 min / angleščina, španščina, katalonščina

Festivali, nagrade / Otvoritveni film in tekmovalni program – Cannes. Karlovi Vari. München.

»To je film o strahotnem udarcu, ki prizadene neko družino s skoraj nadnaravno preciznostjo. Udarcu, ki razkrije celo vrsto razpok in slabosti, to pa naredi tako okrutno učinkovito, da so njihove skrivnosti in laži videti kot nekakšen greh, ki kliče po neizbežni kazni. To so ideje, ki Farhadija že dolgo privlačijo: razkrite skrivnosti, nezaceljene rane, nenadno vračanje potlačenega. /…/ Tisto, po čemer film izstopa, je čista samozavest ansambelske igre, ki je tu bolj neposredna in manj dvoumna od ugank iz Farhadijevih prejšnjih filmov. V njegovem razkošnem poročnem prizoru, ki v svoji obsežnosti skriva kanček Coppole ali Cimina, je nekaj nekomplicirano gledljivega in nasladnega /…/. Farhadijev dar za pripovedovanje zgodb ima nezadržno moč.«

– Peter Bradshaw, The Guardian

HLADNA VOJNA/COLD WAR
13. 6. 2019, 20:00

režija: Paweł Pawlikowski / Poljska, Velika Britanija, Francija / 2018 / 88 min / francoščina, hrvaščina, italijanščina, nemščina, poljščina, ruščina

Festivali, nagrade / Najboljša režija – Cannes. Otvoritveni film – Sarajevo. Telluride. New York. Toronto. San Sebastián. Nagrada Evropske filmske akademije za najboljši film, režijo, igralko, scenarij in montažo.

»Hladna vojna – monumentalno črno-bela, zaljubljena v štikle, ki jih vrti – ni le kronika njunih srečevanj širom Evrope, od Pariza do Jugoslavije, ali le odisejada njune bujne, živčne, delirantne, moderne želje, ki ne popusti, temveč tudi negacija opozicije socializem/kapitalizem, saj ‘nora’ ljubimca ne bi živela niti ‘tu’ niti ‘tam’, niti v ‘realnem’ socializmu niti v ‘dobrem’ kapitalizmu. Kapitalizem ni alternativa ne spominom na jazz njunega nemira in njune obsedenosti ne temu, kar sta pustila v pesmih, ki sta jih pela. Njuna ljubezen lahko preživi le kot tveganje, kot nevarnost, kot intriga hladne vojne.« ZA+
– Marcel Štefančič, jr., Mladina